Vindbaarheid website

Wat betekent vindbaarheid van uw website

Uw website staat misschien wel in Google, maar waar? U wilt snel vindbaar zijn, omdat u weet dat als u zelf zoekt naar een product of dienst, u ook meestal hooguit de eerste 4 pagina's van Google bekijkt.
U wilt met uw website hoger in Google.

Goed gevonden worden, betekent: dat uw doelgroep of potentiele klanten u snel vinden op het World Wide Web, door te zoeken in Google met de door hun logisch bedachte trefwoorden of trefwoord combinaties.

Door welk bureau moet u uw zoekmachine optimalisatie laten verzorgen?

Ach, daar kunnen wij kort over zijn … hoe bent u op deze site gekomen?
Waren wij goed vindbaar? Dat zegt toch al genoeg over onze Google Keywords en over de inrichting van onze website.
U kunt uw SEO met een gerust hart aan idots overlaten.

SEO-vindbaarheid-website

Hoe zorgen wij ervoor dat u hoog in zoekmachines komt?

Iedereen wil bovenaan staan in de zoekmachines. Dus wij kunnen absoluut niet gararanderen dat u bovenaan staat met een bepaald trefwoord. Wij kunnen er wel voor zorgen dat u hoger in de zoekmachines terecht komt. Het ligt helemaal aan uw product en concurrentie hoe uw pageranking is. Pagerank is een methode om pagina's op internet te ordenen naar belang.

  1. Huidige zoekmachine vindbaarheid analyse
  2. Website analyse
  3. Zoekwoorden analyse
  4. Concurrentie analyse
  5. Technische inrichting
  6. SEO vriendelijke content
  7. SEO extensie (installatie en inrichting)
  8. Promotie (linkbuilding)

Tarieven hoger in Google

Tarieven SEO, vindbaarheid website, zoekmachine optimalisatie, hoger in Google, zoekmachine optimalisatie, hoog in zoekmachines

SEO Woordenboek

NAAM

DEFINITIE

Back Link
Inlink
Link building

Is een verwijzing (link) vanaf een andere webpagina op een ander domein naar een pagina van je website. Bij zoekmachine-optimalisatie is het belangrijk om zoveel mogelijk kwalitatieve backlinks te verzamelen. Wanneer er sprake is van veel kwalitatieve backlinks ten opzichte van de concurrentie, gaan zoekmachines je website zien als een autoriteit.

Dieplinken
Deeplinken

Het plaatsen van een hyperlink op een webpagina die specifiek linkt naar een specifieke pagina of plaatje binnen een andere website, in plaats van naar de hoofdpagina van die website. Wanneer de afbeelding of andersoortige inhoud van de andere website op deze webpagina zelf zichtbaar is, wordt gesproken van hotlinken.

Hotlinken
Hotlinking
Inline linken

Het gebruik van media van een webpagina op een website door hiernaar te linken vanuit een webpagina op een andere host. Het gaat hierbij meestal om afbeeldingen, maar ook het gebruik van geluid, video's en tekst is mogelijk. Hotlinken moet niet worden verward met dieplinken, waarbij alleen een hyperlink naar media wordt geplaatst op een andere host.

Pageranking

Ordening van websites op basis van belangrijkheid. Hoe belangrijker Google je vindt, hoe hoger je in de zoekmachine resultaten komt.

SEA
Search Engine Advertising

Het tegen betaling plaatsen van advertenties boven en naast de natuurlijke zoekresultaten verstaan. De advertentie wordt vertoond als een zoekmachinegebruiker een aan de advertentie gekoppeld woord of woordgroep intypt. De adverteerder betaalt alleen voor de zoekmachinegebruikers die op een van zijn advertenties klikken. De advertenties verwijzen naar een webpagina van de adverteerder.

SEO
Search Engine Optimization

Zoekmachineoptimalisatie is een onderdeel van zoekmachinemarketing en kan worden gedefinieerd als het geheel aan activiteiten bedoeld om een webpagina hoog te laten scoren in de organische zoekresultaten van een zoekmachine, op de voor die webpagina relevante trefwoorden, trefwoordcombinatie(s) casu quo zoekterm(en). Aangezien een vermelding in die organische resultaten gratis is, vormen deze zoekresultaten een interessant alternatief voor zoekmachine adverteren.

Bij Search Engine Advertising kunnen drie doelstellingen worden onderscheiden. Ten eerste zo veel mogelijk vertoningen (bereik) genereren, ten tweede zo veel mogelijk clicks realiseren en tot slot zoveel mogelijk conversies realiseren. Een conversie kan bijvoorbeeld bestaan uit een informatieaanvraag, een aanmelding of een aankoop. Elke doelstelling heeft zijn eigen strategie.

SERPS
Search Engine Result Pages

Zoekresultaten van een zoekmachine.
De meest relevante websites staan meestal bovenaan de zoekresultaten van een zoekmachine. Zie ook Backlinks.

Zoekmachine-marketing

Zoekmachinemarketing, ook wel bekend onder de Engelse term Search Engine Marketing is het specialisme dat webpagina's vindbaar maakt bij zoekdiensten. Dat wil zeggen dat een webpagina op een prominente plaats bij de zoekresultaten van een zoekmachine komen te staan als een zoekmachinegebruiker een voor die webpagina relevante zoekterm intypt. Doordat de webpagina beter gevonden kan worden, verhoogt het de effectiviteit van de reclameuiting op internet. Search Engine Marketing kan worden verdeeld in twee deelgebieden: Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA).

 

 

Gevonden worden in Google

U heeft een website of uw website is in aantocht. Welke bezoekers wilt u op uw website en hoe gaat u dit realiseren?

U wilt bezoekers genereren die doelgericht naar u zoeken

U vindt het voldoende dat u gevonden wordt door internetbezoers die doelgericht zoeken naar u zoeken.

  • Wat moet u doen?  U plaatst uw website op het web en verder hoeft u weinig te ondernemen.
  • Door wie wordt u dan gevonden?  De internetbezoeker die uw internetadres of uw bedrijfsnaam kent.
  • Wanneer kiest u hiervoor?  Als u alleen bezoekers wilt genereren die u al kennen. Hiermee sluit u “nieuwe” klanten uit, die op zoek zijn naar uw product- of dienstenaanbod.

Voordelen: het kost u het minst aan inspanning om uw website op internet te presenteren.
Nadelen: internetbezoekers (potentiële klanten) die op zoek zijn naar uw product- of dienstenaanbod zullen u niet kunnen vinden. De kans is klein dat u hiermee uw klantenkring uitbreidt.

Don’ts
Niet doen, tenzij u uw klantenkring beperkt wil houden. U loopt hiermee klanten mis, die u nog niet kennen maar wel geinteresseerd zijn in uw bedrijf.

U wilt bezoekers genereren die doelgericht zoeken naar
uw aanbod

U wilt niet alleen gevonden worden door internetbezoekers die u al kennen, maar ook internetbezoekers die u niet kennen maar wel geinteresseerd zijn in uw bedrijf.

  • Wat moet u doen?  Richt uw structuur, vorm, tekst, opmaak en techniek daarop in.
    Een volgende keer in Do’s en Don’ts gaan we dieper op alle zaken in. Zaken die de kans op het gevonden worden van uw website zullen vergroten. Voor nu zullen we alleen het onderdeel “tekst” uitlichten.
    • Plaats trefwoorden of woordcombinaties in uw tekst waarop u denkt dat uw doelgroep zal zoeken. Het is voor “het gevonden” worden via zoekmachines van belang dat uw aanbod vaak in de tekst voorkomt. U hoeft zich alleen maar te verplaatsen in uw potentiële bezoeker/klant. Bedenk trefwoorden die hij zou kunnen invoeren op zoekmachines om uw aanbod te kunnen vinden. Let op: overdrijf het niet!
    • De aangeboden informatie moet in hapklare brokken gepresenteerd worden. Houd het kort en overzichtelijk; begrijpbare zinnen opgedeeld in blokken.
    • De klant staat centraal. Hij zit niet te wachten op irrelevante informatie of dubbele informatie op één pagina. Tenzij u in een enkel geval ergens de nadruk op wilt leggen.
    • Gebruik niet te veel vakjargon, die niet begrepen wordt door uw doelgroep. De klant moet het wel begrijpen en u natuurlijk kunnen vinden.
    • Hanteer de laatste Nederlandse spelling.
    • Gebruik geen afkortingen,  zoals m.a.w. Maar type dit voluit.
  • Door wie wordt u dan gevonden?  De internetbezoeker die via zoekmachines, uw link op directory’s of via andere sites op uw site belanden.
  • Wanneer kiest u hiervoor?  Als u meer bekendheid wilt en uw site onder de aandacht wilt brengen bij potentiële klanten.

Voordelen: genereren van meer bezoekers c.q. leads.
Nadelen: meestal heeft een bedrijf dat een website laat realiseren onvoldoende tijd, internetervaring en technische kennis in huis, zodat de website ook daadwerkelijk gevonden gaat worden.

Dots
Wij kunnen uw website dusdanig inrichten en aanmelden, zodat u door een ruime doelgroep gevonden gaat worden. Ook moet het aanmeldproces van uw website frequenteel bijgehouden worden. Dit is een vereiste, zodat u goed vindbaar blijft.

desktop - tablet - mobiel

Alle door ons gemaakte Websites en Webapplicaties zijn van responsive design - dit verwijst naar een ontwerpaanpak waarbij de site of applicatie zich automatisch aanpast aan verschillende schermformaten en apparaten. Het doel van responsive design is om een optimale gebruikerservaring te bieden, ongeacht of de website wordt bekeken op een desktopcomputer, laptop, tablet of smartphone.

6 redenen waarom u het beste uw website in wordpress kunt laten bouwen.

  1. U ervaart als MKB of ZZP/Freelancer erkenning en herkenning.
  2. Websitemakers zijn overwegend zeer gepassioneerd en van vele markten thuis.
  3. Zelfstandigen werken meestal vanuit een conceptmatige, communicatieve en creatieve basis. Dit maakt het inschakelen van dure reclame/communicatie bureaus overbodig.
  4. U betaalt geen onnodige extra (overhead) kosten, zoals de kosten van een accountmanager, teammanager, projectleider, ondersteunde werknemers, enzovoort.
  5. U kunt met idots mailen, bellen, videobellen en ook appen.
  6. U ervaart geen irritatie van telefonische keuzemenu en achtergrond muziek.
  7. U heeft direct contact met de juiste persoon. Daarmee sluit u eventuele ergenissen en onnodig lang wachten uit.
  8. U heeft persoonlijk contact. Wel zo fijn als u het moeilijk vindt om uw vraagstelling per mail te moeten formuleren.
  9. U kunt met belangrijke vragen ook buiten kantoortijden bij idots Webdesign terecht. 
  10. U staat een ontvangst te wachten in een informele studio in Den Haag bij idots.

10 redenen waarom u uw website door een klein bureau als idots laat bouwen.